måndag 22 november 2010

hemmasjuka..

Jag vill inte gå hemifrån! Tror jag har drabbats av hemsjuka på nåt vis..jag längtar hem hela tiden haha..! Vill bara sitta i nya underbaraste soffan framför brasan och njuta =)

Och det är ju såklart inget fel i att trivas i sitt hem som tur är! Men man blir ju lite lätt osocial.. Just nu träffar jag i princip ingen,förutom på jobbet och på favoritkvällen torsdag,när  jag åker till Köping på Latinomixen.. som förövrigt är något av det roligaste jag gjort,sicken glädje för kropp och själ det är att dansa!! Sen att jag halvt bryter ihop av skratt när jag råkar slänga en blick eller två i spegeln och ser mig själv in action..ja det är ju bara trevligt hehe..;=)

Vad jag skulle komma till är att jag nog borde ta mig i kragen och se till att komma ut lite! Träffa vänner jag saknar..det är bara det att det kanske bara är jag som saknar!

Jag är en sån där “dålig” person..alltså dålig i den bemärkelse att jag är sämst på att höra av mig! Jag TÄNKER väldigt ofta på mina vänner..men så blir det inte så mycket mer=/.. Tänker att det var längesen,att jag borde ringa och höra hur de har det osv..Och så får jag dåligt samvete..tills tanken dyker upp att det är ju faktiskt inte bara jag som inte hör av mig! Och då blir det istället så att jag inte ringer för att “tänk om de inte vill höras..för då hade de väl ringt..och jag vill ju inte störa..” Vill inte bli den där som ringer som man inte riktigt orkar träffa,men gör det för att man liksom “måste”..det var ju sååå längesen..”

Nåja,skitsamma! Nu har jag iallafall försökt få till en liten “träff” på lördag..och hur det än blir,så verkar det iallafall som käraste kusin är på,och ett par av de jag saknar mest =)

Oväder på gång igen sägs det..men det är väl bara att inse att vintern är på väg och sluta tycka att väderguden gör detta bara för att straffa mig =)

..men jag skulle fara med osanning om jag sa att jag INTE skulle vilja gå i ide..och bara titta fram de dagar solen skiner på kritvit snö..och det är sådär lagoma typ –2 grader..;=)

 

100222

3 kommentarer:

Chaffismorsa sa...

Jag vet ju precis vad du menar för jag är ju lika kass som du på att ringa och höra av mig. Så är det precis som du skriver, att man får för sig att ingen vill träffa en och ingen tycker om en. Bla, bla och sedan är man i en negativ spiral :(
Men jag vill såklart som vanligt gärna träffa dig och jag vet att det finns en massa andra goa människor som också vill träffa både dig och mig! :)

KRAM, KRAM, KRAM!

Linduz sa...

Vad glad jag blev när du hade skrivit nya inlägg. Saknat dina inlägg.
Som det verkar så kanske lilla jag kan komma med på lördag.
Vore skoj, jag saknar dig med. :)
Kramen!

smallthingsinlife sa...

vad bra då är det bara att se till att bli av med sjukan så vi kan ses på lördag! Och härligt om du hänger på Linda!!=)