tisdag 8 februari 2011

dagen idag

..har varit låång.

För att inte gå in på detaljer..dålig i maggen i natt..vilket innebär att de inte ville se mig på jobbet innan 48 timmar har gått och det är ju helt förståeligt när det går magsjuka titt som tätt. Men jag är inte dålig alls längre och då blir det ju sååå tråkigt!!

Skjutsade Elliot till skolan,nervös den lille stackaren för idag skulle de ta den fruktade stelkrampssprutan! Förväntade mig ett samtal direkt efteråt av en son i upplösningstillstånd..men icke! Istället ett samtal efter skolans slut om att han ville följa med en kompis hem..inte ett ljud om sprutan!=) Nice!

Väl hemma så hamnade jag i webshops träsket..Klickade hem en lite söööt väska till min älskade iphone=)

KRUCOCOMOBROSA_OL

Nu när jag äntligen har fått hem den så ska den såklart må bra och det tror jag bestämt att den kommer att göra när den ligger i den här och myser hehe..

Sen blev det lite kryddor från LCHF butiken! Dags att bli lite mer engagerad i det  här nu,variera mig lite mer,vilket innebär att jag måste börja laga lite mer(läs annan) mat. Själv kan jag ju typ leva på kött,ägg,ost,grädde och annat gott..men det är ju som sagt kul att variera sig lite =) Och det är aldrig fel att byta ut saker som är skit mot sånt som är bra..exempelvis kryddor utan glutamat och en massa giftiga E-ämnen. Så då gjorde jag det!

“ Bakade” ostbollar oxå..satan så goda de blev! Receptet finns via länk i mitt förra inlägg. LCHF eller inte,gör dem ändå,ät dem som snacks,tillbehör till annat och gillar du dem inte så gör som jag när jag gjort något själv som jag inte gillar; släng bort dem och var nöjd över att du faktiskt iallafall gjort nåt!=)

Sen gick jag ut på altanen,drog först i mig en del inte så bra luft och sen stannade jag kvar en stund för att det var så himla underbart ute! Takdropp rules!!!

Men med eller utan takdropp så är min utomlandslängtan svårare än svår just nu!!

Jag vill, jag vill, jag vill åka bort..

Mannen kom hem och vände..innebandy.. och jag ska väl ta och krypa in i nåt anständigt för snart är det dags att klippa bort pälsmössan igen!

 

 Lovely!

Inga kommentarer: