söndag 3 april 2011

1Day,427 Tracks..

En hel dag av musikminnen,det är vad har på min allra bästa Spotifylista. Till varenda en av dessa 427 låtar har jag minnen. Härliga minnen,jobbiga minnen,roliga minnen och trista minnen. Mina minnen,mitt liv i musik=)

Jag har sagt det förut och jag säger det igen,det är helt sjukt hur musik triggar hjärnan! Det är nog bland det mest avkopplande jag vet,att sätta på sig lurarna och bara försvinna längs Memory Lane! Några toner och jag minns människor jag inte ägnat en tanke på åratal, jag känner precis hur jag kände just då,minns hur jag var och tänkte då och funderar såklart på hur just den personen har det idag. Många av dem minns alldeles säkert inte vem jag är,eller har inte alls samma minne som jag,om ens något minne alls…men det spelar ju ingen som helst roll,för det är ju mina minnen..och såhär i efterhand så har de säkert blivit lätt modifierade och slipade i kanten av mig =)

Vissa saker jag tror att jag minns kanske inte ens hände,jag kanske ville så mycket att jag helt enkelt skapat ett minne som passar mig aningen bättre än det som egentligen hände..eller inte hände..men som tur är tror jag att vissa minnen av mindre trevlig natur oxå har blivit slipade med åren..men som sagt,det spelar ingen roll,alla är de slipade till diamanter i mitt smyckeskrin fyllt av mitt liv!

Nån dag så ska jag lägga mig i soffan,hela dagen,och lyssna igenom mitt liv so far..

Och nåde den som stör mig då!! ;=)

1 kommentar:

Tanja sa...

jjhjhkjkjk