onsdag 9 november 2011

För Ett Barn

Den här texten är från en låt av Peter Le Marc. Jag har den sparad i Elliots “bok”..den där allra första,som jag satt och knåpade med när han var alldeles ny =) Tycker den är så fin!

 

Må du snubbla på dom stenar

Jag aldrig själv fick snava på

Så att du sen kan resa dej

Och stadigare gå

Du kan aldrig någonsin hindra

Alla sorgens fåglars stråk

Men du kan hindra dem att bygga bo

Och flyga lågt

Så må du räcka mörkret handen

Säga hej med öppen mun

Så att du alltid skönjer smärtan

I varje lycklig stund

För jag älskar dej

Jag älskar dej

Och ändå ännu mer

Men må du inte stå i skuggan

Av den kärlek jag dej ger

Lova mej att aldrig lita blint

På det jag sagt

Lita på dej själv

Men framförallt var på din vakt

Jag kan inte ge dej livet

Du kan få vila i min famn

Du ska göra dina egna sånger

Under ditt eget namn

 

För mig kommer den alltid att vara Elliots först och främst,tycker den säger så mycket om hur man känner som förälder..men nu vill jag oxå att den ska vara till de nya små jag har i mitt hjärta,även om jag inte är förälder ;=)

MILO DISA EBBA ELSA

2 kommentarer:

T & D sa...

Tack kära vän, tårarna trillar när man setter känslor till orden och ja vet nu hur du känner. :) fixa nytt jobb, va rädd om tiden, kämpa som alltid för E, allt annat runtom finns alltid där fast inte e de lika viktigt som e och du, Vi ses snart. <3 till dig Kram

Anonym sa...

Vet bara att vi har tagit rätt beslut, å det känns så bra i mitt hjärta vännen:).
All kärlek till dig!!!
Kram