tisdag 3 april 2012

La Isla Bonita

För de flesta är Kanarieöarna en semesterort i Spanien där man kan få svenska köttbullar typ överallt.. Ett ganska oexotiskt ställe helt enkelt,dit svennebanan åker på semester. Nu är det ju så att Kanarieöarna är flera öar och jag syftar på Gran Canaria i det här inlägget.
För mig så är Gran Canaria ett slags gift. Jag älskar den här ön. När planet går in för landning och jag ser det där fula,torra landskapet,motorvägen under oss och bergen ovanför Arinaga så blir jag helt lugn och varm inombords... en konstig känsla av att komma hem fast jag är borta. När semestern är över så gör det nästan ont!

Jag har analyserat den här känslan i åratal haha... Kommit fram till att det nog är så att för mig representerar Gran Canaria den lyckligaste perioden från när jag var barn. När vi bodde här mådde vi alla bra helt enkelt. Efter den perioden började det hända grejor liksom.. skilsmässor,flytt mm. Inget som påverkade mitt liv negativt ,men det var säkert en omvälvande period för en liten osäker tjej som jag;=)
Igår var vi på behandling här på hotellet,kvinnan som gjorde den använde sig även av healing o annat.. Bland det första hon sa till mig var att "You love these mountains.. You want to live here..

Och det är just så det är,det är inte precis röjet i Playa del Ingles jag syftar på när jag säger att jag älskar den här ön.
Imorgon åker vi hem..och jag kommer att gråta som vanligt...

Inga kommentarer: