torsdag 18 juni 2009

Music Maestro!

Idag har jag fyllt huset med musik!

Ensam hemma och kan få slippa lyssna på någon av alla dessa musikkanaler som typ Canal+ tillhandahåller! Mannen i mitt liv är fullkomligt nöjd med dessa, och anväder dem flitigt..pumpar ut Eurodisco tills man spyr
Vi delar inte musiksmak..fast egentligen borde vi göra det eftersom både han och jag hävdar att vi är allätare när det kommer till musik! Men så kommer vi till undantagen..mina är definitivt dansband,country och blajjig eurodisco..han lyssnar naturligtvis på detta utan problem..och hans undantag är i princip allt det jag gillar allra mest..reaggeton,latin och RnB..
Summan av det hela blir att när jag spelar så sätter han på sig sin MP3, och när han spelar så gnäller jag tills han stänger av. ;)


Men oftast spelar jag när jag är sjäv..och då spelar jag högt,dansar som en tok och är på ett betydligt bättre humör än innan!
Musik är så mycket! Tänk vad sjukt mycket minnen man har till just den..eller den låten..man riktigt känner i hela kroppen precis hur det kändes just DÅ!
Lite samma sak med dofter iofs..för mig är soptunnelukt för alltid förknippat med ljumma kvällar på Gran Canaria, doften Anais Anais kommer för evigt lukta kattskit efter en smärre olycka under min säng när jag var yngre och Dax Allroundtvål ger mig alltid tårar i ögonen,inte för att den är stark på något vis,utan för att den luktar neonatalavdelningen och nyfödd liten son..

Imorgon är det midsommarafton..känns som inget speciellt egentligen.Alla säger alltid att det var så mycket finare förr..med sol,fest,blommor i hår och stång..njaa,jag vet inte jag..den midsommar jag minns mest från det jag var liten var den när mannen som skötte grillen använde bensin för att bättra på lite,tände eld på sig själv och sprang som en levande fackla över området för att till sist släcka sig själv i havet.
Hur det gick för mannen,det har jag ingen aning om..och jag? haha...näe inte har jag tagit någon skada av det inte =)

Imorgon blir det grill,vin och trevligt sällskap..och bensinen den har jag gömt!!

Inga kommentarer: