lördag 25 juli 2009

men hoppsan..

det regnar!..shit vad förvånad jag blir..vädret är förbannat trist att diskutera,men ändå..vad fan är det för fel på denna sommar???Man törs ju knappt gå till affären utan att ta med typ kläder för alla väder!?
Bajs!

Har total bloggtorka oxå..men eftersom det regnar och jag inte kan ligga vid poolen och steka,vilket jag hade planerat att göra heeela min semester(ähum..) så tänker jag skriva fast jag inte har ett skit att skriva om!
Rättvik..såklart=) Vilken j-la tur att vi tog oss i kragen och åkte på kortsemester dit! Kanonväder,alldeles lagom mysig stuga,billigt å bra ;)me like!
Jag har ju varit där tidigare,men det var typ -98..men det mesta var sig likt. Lite restauranger som bytt namn..några nya hus..den fina minigolfbanan vid Vidablick var inte direkt lika fin som jag mindes haha..men det visade sig att den var typ nyinvigd 98 när jag spelade sist så det var ju inte så konstigt;)..."grusplanen" bakom golfen,där jag förlängesen nästan lyckades köra över två favoritdalmasar genom att efter ha kört i diket,lagt i ettan istället för backen när de skulle putta upp mig..ja där ligger det numera små söta stugor..och lokalen där Annelie blev tatuerad medans hon frenetiskt tuggade i sig en hoprullad tidning och skrek fula ord till stackars snälle tatuerardalmasen..ja där sålde de typ kakael..eller nåt=)..men men,Långbryggan låg stadigt kvar och det var fortfarande så fantastiskt vackert!

Sen var det jobbvecka helt plötsligt! Gick väl ganska bra tycker jag..inga större incidenter,om man inte räknar med diverse upphittade "knarkverktyg" och en panna med typ jordens spricka i...en helt vanlig vecka på dagis helt enkelt;)Ett hett tips när ni tejpar ihop en panna är iallafall att INTE tejpa med håret,ögonbrynet och halva ögonlocket..du blir inte så populär när du ska ta bort det liksom..jaja..Aaron kommer alltid minnas fröken Lena iallafall!

I fredags var begravningen..en tung dag blev det,men det var väldigt fint i kapellet,det kändes väldigt mycket Birgitta om man kan säga så. Galna exet dök självfallet upp..rödgråten som få..eller det vet jag iofs inte,hon har ju ständigt en mörkröd hudton i ansiktet..(don´t fall asleep in the sun!) Men vi ignorerade henne ganska bra så hon fick nog inte riktigt den uppmärksamhet hon ville ha..Men maken till falsk människa finns nog inte.

Sådär ja..inget att skriva var det..
På måndag är det lön! Låt pengarna rulla!!!=)

Inga kommentarer: