söndag 26 juli 2009

taggiga jäklar..


..är visst något jag skall satsa på =) kolla min kaktus haha!
Köpte kaktusar till altanen i år..gillar inte blommor med blommor på så värst..antagligen för att jag alltid lyckas ha ihjäl dem inom en vecka=) Men se vad som kan hända när man inte sköter om sina växter =)
Inte är den vacker inte,men det är JAG som fått den lilla taggiga stackarn att blomma ut ;)
Övriga växter på altanen är i plast faktiskt..man lär sig av sina misstag!
Idag blev det en spontan tur till Askersund,där vi var kulturella som fan ,kollade på hantverk å sånt..och så åt vi värsta lunchen vid vattnet.Ganska mysig lite stad faktiskt,man kunde nästan lura sig själv att man var på "riktiga" kusten..men men ..nothings like the real thing=/.
Lite ledsen att det inte blivit någon tur till Grebbestad i sommar,saknar havet och vännerna där massor,men jag är superduper kass på att hålla kontakten,och i år har vi hörts av riktigt dåligt tyvärr.Men det ligger ju i bägge parters intresse att höra av sig och alla har fullt upp med sitt.
Väl hemma igen från "trippen" så ,tro det eller ej,regnade det (!).. så det har mest blivit slöande vid datorn,haft lite olagliga aktiviteter för mig så att vi har något att kolla på ikväll..behövs ju iofs inte när TV programmen är så otroligt bra på sommaren..eller inte!!
I morgon börjar mannen jobba igen..och jag har två veckor kvar att hoppas på sommar!!=)

Inga kommentarer: