söndag 5 juli 2009

mycket nu..

nu har jag inte skrivit på ett tag.. Mannens mor gick hastigt bort i söndags så allt har varit lite upponer här hemma plus att värmen ger mig typ gröt i huvudet,blir så trög att det inte är sant!!

Sjukt hur folk kan bete sig när dödsfall inträffar!!Mannens exfru anser att jag och E inte borde få vara med i varken dödsannons eller på begravning..detta har hon iofs inte det minsta med att göra,men i hennes sjuka värld anser hon att det är en självklarhet att hon skall komma på bergravningen! Till saken hör att hon pratat skit och varit allmänt otrevlig mot fd svärmor i alla år,och svärmor har aldrig kommit överens med henne heller..Jag trodde man gick på begravning för att visa vördnad för de man tyckt om och haft en relation till?Inte för att tillfredställa sin egen sensationslystnad..
Nåja,på exfrun blir vi aldrig kloka,de vet ju alla som nånsin haft något med henne att göra.Hon lever inte på vår planet och behöver seriöst söka hjälp,det är känt sedan länge.. jag blir så arg på mig själv att jag låter mig påverkas av hennes beteende,men jag vet ju hur dåligt Mannen mår när hon håller på och tjafsar,så det är svårt att låta bli.Jag bara önskar att hon kunde lämna oss ifred,men nu vädrar hon pengar och då är det dags att börja bearbeta Mannens helt obefogade dåliga samvete inför barnen..tänk om de bara visste sanningen bakom alla lögner hon matat dem med i alla år..
Nåja,historien bakom allt detta är lååång och infekterad så den skall inte ut här,men jag skäms inte för att tycka att vissa slags kryp inte förjänar mer än..jaa..tex en brevbomb..;)

Nu händer det grejor här hemma i lilla huset haha..semestern har börjat och det borras och fixas lite överallt! Igår kväll blev min fina "walk-in-closet" så gott som klar,fattas bara spegeln (och det kan ju faktiskt behövas,man vill ju se eländet innan man ska ut o skrämmas),och det blir såå bra!Datorn skall flyttas upp från källaren o få sin egen lilla vrå,och idag ska de förbannade odjuren(sköldpaddorna) få rent,fint och ny pump! Egentligen skulle jag väl bara låta dem självdö,tål dem inte,men liiite hjärta har man väl i kroppen;) Frågade E häromdagen om han inte trodde de skulle trivas jättebra i Runnabäcken,men han trodde inte det tyvärr..

Imorgon åker jag på tur! Skall till Uppsala och hälsa på käraste Eva och det ska bli så roligt att se henne.Gravid som bara den,och det var ju inte direkt igår man såg henne så sist ;) Att åka till Eva är nog bland det trevligaste jag vet,man känner sig alltid så otroligt välkommen! Det har alltid varit så,minns en tid när deras hem nästan var som mitt,hur de alltid fanns där för mig när jag hade det jobbigt och jag kommer aldrig glömma de tiderna =) Sernandersväg,vännerna,salsan vi lärde oss att älska,maten vi gjorde..ja du Eva..det var längesen och mycket har hänt sen dess..men det var en härlig period!
Och det allra bästa är att vi fortfarande har varann!

Dags att möta de små lömska monstren...paddorna here I come!!

2 kommentarer:

Linduz sa...

Jo jag fick börja jobba på en bra dag. :)
Hoppas du får en bra semester trots regnet. :)
Hälsa sonen.
Kram

Molle sa...

Haha tack! Jag är sjukt jäkla nöjd måste jag säga :D får hoppas att det inte är allt för svårt att fixa på egen hand sen :D