lördag 30 januari 2010

lugnet har åter lagt sig..

Har haft besök av mor och sambo sedan igår eftermiddag, men nu har de åkt hem. Mannen är och hjälper sin son att flytta och jag har landat framför datorn,för ovanlighetens skull..(!?)

I går när jag kom hem från jobbet fick jag ett sånt där samtal som ingen förälder vill ha..Elliots pappa ringde,ungefär 45 minuter efter skolans slut, och frågade var Elliot var någonstans?? Ähh..han är väl hos dig..(hjärtat bankar lite extra..) Nej han hade ju inte kommit hem..! Det är sånt här man fasar för,även om det såklart kan vara så att han följt med någon kompis och glömt ringa..(vilket aldrig har hänt..),eller så kan ju något roligt ha hänt på hemvägen..eller så kan ju något alldeles alldeles hemskt hänt på hemvägen!!! Kastar mig i bilen och åker runt och letar,får mer och mer panik,han är ju ingenstans..

Efter inte alltför lång stund ringer “bonusmamma” och säger att han kommer längs uppfarten..(pust!)..tänk att en kort tid kan upplevas som en evighet!!

Nu hade då sonen inte gjort något fel alls,utan de hade fått stanna kvar i skolan pg a att de hade haft för lång rast..! Okej,kan accepteras..men jag tycker fan inte att det är okej att göra så utan att informera föräldrar om det!! Har jag fel? Det måste väl finnas fler föräldrar än jag/vi som väntar hem sitt barn inom en viss tid efter skolan, och sedan börjar oroa sig!?

Riktigt skumt beteende anser jag iallafall! Nåja,slutet gott..

Idag dras jag med en huvudvärk som vägrar släppa taget..så det får bli soffan och någon film ikväll..”Sommaren med Göran” kanske..eller “Paranormal Activity”..komedi eller skräck..Gissa vad det lutar åt om jag får bestämma?;=)

På måndag börjar allvaret..heltid igen..och våra inskolningsbarn (som alla utom en blev sjuka förra veckan) kommer tillbaka.. Bara att börja om från början,men det har gått så himla bra så det flyter nog på iallafall.

Och i brevlådan när jag kommer hem så väntar förhoppningsvis denna;

 

tofo-oversize-top-28083-2Ha en trevlig lördagskväll!!

1 kommentar:

Chaffismorsa sa...

Jösses, hur kan de hålla så små barn kvar efter skoltid utan att informera föräldrarna? Jag hade fan gått i taket! Klart man väntar att de ska komma hem en viss tid.
Idiotiskt!
Lugnt hemma nu? ;)
Det bidde ingen grabbkväll igår, sjuka både F och jag :(
Inget roligt när man är hängiga så det får bli lite framputtat till senare.
Ha det bäst, kramen