onsdag 10 februari 2010

en dag i taget.

har varit och handlat lite nödvändigheter..

Sockersuget kan tydligen mildras lite med vaniljpulver..inte vanligt vaniljsocker alltså haha..utan pulver! Och tro det eller ej så fanns det på Konsum=) Så nu kan man kanske fixa till något som iallafall smakar liiite sött ;=)

Annars går det finfint att skippa kolhydrater..faktiskt! Mår bättre och väger mindre;=) Bakade nån sorts “muffins” med ägg o bacon i morse,blir fin fin frulle =) Ikväll blir det kycklingfilé med saffransås..Haha känns lite sådär som på Lady och Lufsen..”hundar prata maat..” fast inte hundar utan Lena då ;=) Är ju ingen mästerkock precis!

Elliot har studiedag idag..och jag känner mig som typ världens tråkigaste mamma..men han har heller inte sagt att han vill hitta på något,så han har nog inte alltför tråkigt.. Tycker heller inte att man hela tiden behöver “hitta på något” faktiskt,jag tror att de oxå bara vill och framförallt behöver ta det lugnt ibland!

Har förresten börjat leta klänning inför lillebrors bröllop i sommar..tro mig,det kan ta tid(!!)..Hittade en som jag klickade hem för att testa..Vill ha en enkel klänning som jag kan ha ballerina till,för klackar och jag går ju inte ihop tyvärr..bara om jag skall stå stilla;=) Vad tror ni..är den för tråkig??

101_9126171

2 kommentarer:

Ida sa...

Jag tror klänningen blir super med ett par ballerina. Kanske ett par silverfärgade om du kan hitta, och så en hel drös med smala silverringar runt armen, ja, armband alltså :)

Matmuffins har jag ockås tänkt baka, har bara inte blivit av än. Ikväll blir det kyckling för mig med, och broccoli!

Lindgrenevent sa...

Hallå på dig!
Jag håller med dig att iblad är det bra att inte hitta på något.. bara vara!! SKönT!
Vad är det för en diet du kör? Funkar bra?? KRAMAR!!

saknar dig