måndag 22 februari 2010

..jag drömmer om regn..

..och snöblask…det tillhör ju inte det vanligaste! Men det gör ju inte det väder vi har just nu heller..verkar ju rent av vara en ny istid på gång!!

Vaknade i morse med en skön känsla som snabbt gick över när jag tittade ut! I min dröm hade jag öppnat ytterdörren och all snö var borta,det regnade,sånt där fint sommar regn och tomten var fylld av smältvatten ;=)Kändes så otroligt skönt! Men icke sa Nicke..26 minusgrader och en meter snö var ju vekligheten man bara hade att acceptera! Men jag försöker se  det så att snart..snart så kommer den absolut bästa tiden på året,när värmen börjar komma,löven spricker på träden och ljuset kommer åter=) Det är ju faktiskt inte så hemskt att ha nåt sånt framför sig!!Men om någon skulle typ kasta en solresa efter mig just nu så skulle jag inte tacka nej! Förra året hade jag börjat packa nu haha..en månad innan vi skulle åka =)

Känns som att all energi går på sparlåga just nu..trött som ett as på kvällarna! Sen att man har en förmodad “helvetesvecka” framför sig på jobbet gör ju inte att det känns lättare..Sportlov innebär ju inte direkt någon mindre arbetsbörda inom min bransch..snarare att personalen är ledig. Men alla är ju värda lite ledighet såklart!=)

Nåja,ser fram emot ett trevligt slut på arbetsveckan iallafall..umgänge med de bästaste av vänner,både på fredagskvällen och lördagen!

Och på fredag skall det bli PLUSGRADER=))) (ni vet det där som är när termometern visar ÖVER nollstrecket..minns det bara svagt faktiskt..)

 

100222

3 kommentarer:

Ida sa...

Nästa vecka hörde jag att det skulle bli plusgrader! Då ska bilen få bli tvättad, behövs nu! Tur det inte slaskat så mycket iaf, lite renare då :)

Lindgrenevent sa...

Tack för tipset på en bra kudde!!

Hoppas du får en trevlig helg med trevligt sällskap!

Viktoria sa...

Jo men det skulle jag väl kunna fixa =) Guld eller silver? Och om du väljer silver, "riktigt" silver eller bara silverpläterat? :P