söndag 11 april 2010

efter regn kommer solsken..

..idag kom den..solen=) Härligt härligt!! Jag var duktig,gick upp tidigt och rensade bort alla grejor på altanen, för att sen köra igång högtryckstvätten=) Bort bort med alla löv och sånt skit!!Sånt skit är mest fågelskit faktiskt..Nu är det rent och fint =) Mannen hastade iväg till Västerås och köpte en soffa,så att även jag kan få till en liten “loungedel” till sommaren..det måste man väl ha om man ska hinka vin???;=)

På eftermiddagen blev det en liten promenix med Karin..och sen grillning! Ett parti Yatzy hann vi oxå med..det är en underdrift att säga att vi spelar en del Yatzy faktiskt haha..mycket underskattat nöje måste jag säga ;=) Mitt lilla Yatzytips till er alla(hehe) är att ALLTID använda en liten Yatzymatta..inget avancerat alls,man kan med fördel använda en bordstablett eller som på semestern,när vi ständigt travade omkring med en liten handduk,så närhelst det drog i Yatzytarmen var det bara att ta fram den ;=) Vips så kan man spela Yatzy,utan att störa medmänniskor med det jobbiga ljudet av tärningar mot bordet! Tänk så smart..och framförallt hänsynsfullt;=) Nu tycker ni säkert att jag är inne och trampar lite lätt i pensionärsvarningsträsket..men va fan..jag är ju över 40 ;=)

Mer Yatzymattor åt folket!!;=) För övrigt så förlorade jag..

Nu har soffläge intagits,under varmaste filten..måste erkänna att jag egentligen känner mig rätt risig,huvudvärken vill inte ge med sig=/

Ha en underbar kväll söta ni!!

1 kommentar:

Ida sa...

Yatzymatta lät smart! Är ju så himla roligt att spela också :)
Jag gilalde verkligen clash of the titans, och var så tufft med 3D! :)