torsdag 29 april 2010

jag har blivit med trä-pjuck =)

det trodde jag väl aldrig! Bönder i all ära, jag är uppväxt på landet med kossor som grannar och gott om träskor..men jag har alltid ogillat dem..(träskorna alltså,inget ont om kossorna! ) Träskor är bonnigt,punkt slut! Men jag får lov att ge upp..jag gillar de träskor man kan få tag på numera..den klassiska modellen är väl kanske ingen höjdare,men jag tror att jag kommer att använda mina massor!

60-1172

Idag har det känts som om att sommaren är på väg minsann! På jobbet var det kortärmat som gällde utomhus, och ändå var jag varm! I och för sig kan det väl vara klimakteriet som är på väg..men jag hoppas på att det snarare är sommaren ;=)

Den här årstiden så tror jag nog att jag har världens bästa jobb faktiskt! Vi är utomhus så mycket det bara går och ungarna älskar det.Äntligen slipper de/vi mössor,vantar, galonisar och gummistövlar!! Idag grillades det korv i vår skog på gården,lite valborgsfirande =)

Valborg i morgon alltså..numera är det inte så märkvärdigt,men det fanns tider då det var årets höjdpunkt faktiskt. När man var Uppsalabo så firades det rejält och minnena är många!=) Minns en gång när det var så fint väder att typ hela stan hade picnic och låg i stadsparken och solade..Sen finns det väl en del valborg´s som man inte minns alls haha..Nåja..det var förr i tiden det..när man var ung och aningen oförsiktig ;=)

Inför morgondagen vankas det grillning på hemmaplan,”lite” vin och förhoppningsvis en tur till brasan med familj och vänner..för jag är VUXEN nu!! ;=)

1 kommentar:

WellbeingOfMe - Välmående, LCHF-kost, Träning & Positiv energi sa...

SV: Vilket bra tips på hur man kan variera fläskpannkakan! Ditt förslag lät supergott, måste testas :)