söndag 2 maj 2010

sun is shining..life is good..;=)

Vatten i poolen,så nu får det gärna bli varmare ute! För tillfället blir man blå bara man stoppar ner handen..men det kommer varmare tider=)Det ser iallafall ut som sommar på altanen nu!

I morse vaknade man vackert kvart i sex av att mannen gick upp och började stöka i köket..Han trodde det var måndag och skulle åka till jobbet..så kan det gå! Sen somnade han om som en stock..vilket jag då inte gjorde!Men man får se det som att den här fina dagen blev aningens lite längre än den hade blivit annars ;=)

Lite fix både ute och inne..bytt gardiner i köket,tagit ut växterna till altanen..eftersom jag har helt “ogröna” fingrar så köpte jag ju stora växter i plast förra året,och med det kommer ju fördelen att de inte fryser trots iskalla nätter =) så som sagt så har jag sommar på altanen redan nu!

Planerna för resten av dagen är att först åka till Köping och kolla på Elliot när han spelar fotboll och sen grilla med Karin och Ronny. Känns som en alldeles helt okej dag faktiskt! =)

Nackdelen med att växterna åkte ut,är att jag nu sitter i ett ganska kalt vardagsrum..Men vi ska ju göra om snart så jag får väl försöka stå ut ett tag. Vi har iallafall beställt tapeter till fondväggen och de är jag skitnöjd med!=)

branch_ferm_tapet_146  branch_1_ferm_tapet_146

Nej,dags att ge sig av ut i solen igen=)

3 kommentarer:

Varminut by Malin Johansson sa...

Skitsnygg tapet ju!

Kul att du hittade ;)

Chaffismorsa sa...

Jag har också lite sommar på min altan. Tillbringade flera timmar där tillsammans med våra kusiners mamma C, chokladmuffins, kex, ostar och massor av kaffe. Inte alls fel :)
Tänk att sol och försmak av sommar kan få en att må ganska bra även fast livet är ett jättekaos.
Föresten tycker jag att du kan komma till min altan och dricka kaffe och prata lite skit du med snart.
Kram

Linduz sa...

Fin tapet!! :-)
Det blir säkert bra!