onsdag 16 februari 2011

tröttsamt!

Läste just en kommentar på FB som gjorde mig lätt irriterad! Konversationen handlade om en tjej som hoppades på fast jobb efter sin utbildning till förskollärare..och hon skrev i sin status att”imorgon ska jag jobba på dagis! =)”

Jätteglad över att få göra något hon gillar antar jag och det är ju helt sunt,eller hur?

Men vad ser man då..jo en liten klämkäck kommentar med ett sånt dära smiltecken med ögonblink ni vet…”chansen till jobb blir säkert större om du börjar prata om förskola istället för dagis..”

SÅ JÄVLA PRETTO! D Sånt skit tröttar ut mig fullständigt! Låt tjejen vara glad för fan!

Jag erkänner villigt att jag ganska ofta “försäger” mig och pratar om dagis..men nog fan vet jag att jag jobbar på en förskola och vad det handlar om! Jag är iofs ingen sån där som jobbat över 20 år inom den gamla,traditionella “pedagogiken”,som lider alla helvetes kval nu när deras yrkesstolthet har fått sig en rejäl törn av att sykort och pyssel som dagisfröken nästan har gjort själv liksom har totaldissats…Jag behöver inte försvara alla timmar framför datorn med “egen planering” utanför barngrupp,där många,många pedagoger suttit medans barnskötarna varit tillsammans med barnen..

Jag säger bara tack och lov för det nya tänket inom förskolan. Jag är barnskötare och stolt över det,och jag har ingen som helst önskan att bli förskollärare faktiskt,men jag uppskattar dem självklart,en fungerande förskola behöver både och!

Men jag blir vansinnig på att vissa ska vara SÅ JÄVLA PRETTO!!

2 kommentarer:

Chaffismorsa sa...

Håller med dig! Dagis/förskola, vem bryr sig? Stället är ju det samma :)
Och oerhört nördigt att skriva så nedlåtande till en glad människa. Totalt onödigt, men så typiskt.
Ibland är man inte så stolt över att ingå i detta släkte...

Tant K sa...

Håller med du jag. Dagis/förskola vet alla vad det är. Och själv blir jag ju kallad syster titt som tätt, och det kan jag ta :)
kram från Karin/Uppsala