söndag 20 februari 2011

stekare ;=)

Jag har tagit ännu ett stoort steg..mot vuxenvärlden;=)

Ni som känner mig vet ju att jag har en viss motvilja till att laga mat. Speciellt om någon annan än jag ska behöva äta den.. På grund av det har jag lidit mardrömmar om igår kväll!

MelloDello hos oss och vad ska det bjudas på? Jo men jag har ju en stek i frysen! En stek ja..har aldrig i hela mitt 41-åriga liv tillagat något dyligt..och till det skall det ju vara sås..vilket jag heller aldrig har vispat ihop någon förutom från en påse märkt Knorr. Sant!

Viken vånda;=) Men tack vare min vuxenpryl köttermometern så blev det en stek! Och sås oxå,dock inte med hjäp av termometer..salt blev den såklart..kryddar alltid för lite,eller för mycket! Men lagom e ju liksom inte min grej ;=)

Och tydligen blev det skitgott oxå! Eller så har jag bara väldigt snälla vänner..och det är ju heller inte fy skam!

Fy fan vad jag är bra!=)

Sen att jag tydligen har noll koll på vad som går hem i stugorna i musikväg,det är ju en ren parentes när maten blev så bra.. Fyra poäng av nio möjliga..det är ju rent bedrövligt ;=) Men iofs så är jag ju inte direkt känd för min mainstreem musiksmak heller ;=)

För övrigt inte mycket nytt här..en riktig slappardag idag. Kan säkert behöva ladda inför skitveckan som förmodligen väntar på jobbet..sportlov i E-tuna vilket innebär många lediga, och då brukar det inte direkt vara barnen. Så det lär bli att försöka hålla oss flytande liksom .. Att sen en dammsugare lömskt överföll en arbetskamrat bakifrån i torsdags med typ spräckt muskel som resultat och att det inte finns en endaste vikarie att boka i den alldeles eminenta vikariepool som vi har…ja..som sagt..en skitvecka väntar.

Melodifestivalen förresten..jag hade nästan tappat hoppet totalt,men igår var det ju riktigt bra klass på det mesta. Och Lena Ph..det är en riktigt vass tant det!! =) Och att Sebastian skulle sova sked med han Alexander Bard..ryyyys..inte roligt alls att föreställa sig!

Men Gaygalan var bra!=)

Ha de!

1 kommentar:

Chaffismorsa sa...

Det är aldrig för sent att lära sig laga till en stek. Och Faktiskt så är det ju fantastiskt gott :)