lördag 18 juni 2011

vart tog sommaren vägen??

 

Jisses vad det har regnat! Och inte ser det ut att bli bättre idag.. Jag hade nog tur i oturen som blev sjukskriven tidigare,då solen öste ner hela dagarna=)

Nåja,det kommer säkert bättre tider!

Vaknade som vanligt före sju,standard när jag inte behöver gå upp.. satte mig framför min alldeles skitsnygga nya dator och började leta boende i Västernorrland..

Nej då,vi ska inte flytta haha..men väl bo en natt på väg upp mot Haparanda vecka 30. Hittade ett skithäftigt ställe i Umeå, ett gammalt fängelse och där tror jag att det blir faktiskt. Kan tänka mig att Elliot tycker det är lite spännande att sova i en fängelsecell!

Idag var det tänkt att det skulle bli 1års kalajs för Ebba i Uppsala,men syster åkte på migrän så det blev inställt =( Vilket innebär att vi antagligen inte får se lilla hjärtat förrän i slutet på sommaren.. Trist =( Som tur är så får jag bebismysa med Milo!

Midsommar tillbringar vi hos mor i Ockelbo. Ser verkligen fram emot traditionellt firande,det var längesen jag var på något sådant, vi har både Elliot och Milo med oss oxå=) Och för att skryta lite så har jag en mamma som är riktigt finfin på att fixa god OCH nyttig mat så det lutar åt en bra helg! Hoppas att Karin och Ronny kommer att trivas de med. Jag älskar lugnet hos mamma i Daltorpet..de har så hemtrevligt och så blir vi ju alltid lite bortskämda med mat och fika när vi är där ;=)

Nu har jag fyra dagar kvar att jobba innan det blir en veckas semester..sen jobba två veckor och efter det börjar den “riktiga “ ledigheten. Underbart! Känns som lagom mycket att göra i sommar,en vecka i Haparanda Skärgård och sen vidare ner till Grebbestad.. Har jag nämnt att jag älskar havet? ;=)

Nehej,kanske ska ta tag i den här dagen då,fick den ju liksom lite gratis nu när vi inte ska åka till syrran..blir nog lite Zumba och städning istället..och fixa Tacopaj till kvällen!

För övrigt vill jag bara nämna att jag inte gillar blogspot något vidare värst mycket just nu..funkar inte att kommentera på min älskade kusins blogg..och det gillar jag att göra!! Så det så=(

2 kommentarer:

Chaffismorsa sa...

Jag tycker inte heller om Blogspot nåt vidare nu för jag saknar dina kommentarer!
Fast jag bloggar ju inte så ofta nu för tiden... Hinns liksom inte med :)
Å idag har jag åkt motorcykel, det du! :)
Kram, kram, kram

Tanja sa...

Men vilka skön kommade v. ni alla har framför er och vad spännade att bo en natt på fängelse, sen Haparanda. hoppas ni alla också fåfr en fin och härlig midsommar. Kram från oss <3