måndag 22 juni 2009

back on track..





Jobbat idag..och kom hem med bultande huvud såklart. Olidligt trött på att ständigt ha huvudvärk,allt blir lidande,man får ingenting gjort!! Hade längtat efter massagen efter jobbet,men Mervi var dålig så det blev ombokat tills i morgon tyvärr.
Det mesta var sig likt på jobbet,känns som att man varit borta länge,men en vecka är ju ingenting! Ska försöka hålla mig ifrån att dras med i den där negativa cirkeln igen nu bara..fokusera på att göra mitt och inte "suga" åt mig av andras problem och sinnestämningar..hopplös på det viset!!Det tar så mycket energi att ständigt försöka fixa och fundera på hur det skall bli så bra som möjligt för alla andra..och gör jag inte det så känner jag mig så egoistisk! En klok fd pojkvän sa till mig att sluta med sånt en gång för längesen;"till slut är det ändå du själv som står dig närmast,glöm inte det.." men jag glömmer det alltför ofta,och vänder mig nästan utochin för att tillgodose andras behov..Det får vara nog med sånt!!

Slutgnällt nu!
Solen har strålat idag,och kanske kanske blir det sommar! Tog ett halvt dopp i poolen nyss..hela får bli i morgon haha..
Nu ska jag läsa.."Människohamn" av John Ajvide Lindqvist..riktigt bra=)

1 kommentar:

Molle sa...

Åhh har ni pool! Gud så skönt!

Önskar jag hade haft det igår, kom hem med solsting och låg helt borta helakvällen :P

Haft semester redan? :)

Finns det någon som är "bra" på och blogga? :P Kändisbloggarna är ju totalt ointressanta tilloch med :P

Ska lägga till din blogg som bokmärke nu ;)

Kram Molle