tisdag 14 juli 2009

slapp å slö;)




usch..blir inte mycket gjort numera..har liksom tappat sugen! Går och väntar på bättre väder..och när det väl kommer så har jag ingen lust att sola..regnar det så orkar jag inte ens läsa..bara för att jag borde göra nytta istället..och då blir det ingenting alls istället! Nej fy på dig Lena,ta tag i det här och ryck upp dej nu!!!

Imorgon fyller min stora lille kille nio år!!Helt jäkla makalöst..den lilla fågelungen har definitivt blivit stor nu.Dags att inse att man måste släppa lite typ..inte få ett nervöst sammanbrott om han vill cykla själv till en kompis tex..Tyckter jag tog ett stort steg i våras när han fick börja gå hem själv efter skolan..är på helspänn ända tills han ringer o säger att han kommit hem..men han grejar det finfint..fixar läxor och mellis osv.Stora killen..men ibland är han ju så liten ännu..än så länge får jag följa med upp o "natta"..killa på ryggen tills han somnar..och jag hoppas jag får den kvalitetstiden länge till=) jag minns att jag längtade tills han skulle bli större förut..tills man kunde börja "prata" med honom..trodde man skulle få höra en massa om hur han haft det i skolan,kompisar,förälskelser mm..haha..jo hej du! I skolan gör man ingenting,maten kommer man inte ihåg och vad han gjort hos kompisar..ja det kan man aldrig veta..såg väl ut som en fågelholk den dagen han kom hem och faktiskt berättade att "idag mamma,höll jag nästan*hemligtnamn*i handen..och det pirrade massor i magen!" Yippie,ett förtroende ;) Min lille kille är förälskad och det enda jag kan tänka är ojoj..var det så här det var när man var liten? Hur många sorger och bedrövelser kommer han att få gå igenom? Och hur underbart härligt det var när det var besvarat..när man fick ett "ja" när man frågade chans =)
Enligt Elliot så är man en looser om man inte har tjej när man börjar fyran..det har de äldre grabbarna i skolan sagt..kom igen om ni vågar,den dagen någon kallar min lille för looser hehe;)






Well well,kalajs imorgon alltså,med så mycket av familjen som det gått att skrapa ihop..det är ju rätt många och på rätt spridda platser i landet..och på torsdag bär det av till Dalarna och vackra Rättvik med Karin o Ronny. Lovely..=)




Bilderna är från iförrgår när vi var i soliga Stockholm på Cosmonova,Elliot o Emil käkar godis..och så Elliot o Victor som gillar vår hängmatta =)






Inga kommentarer: