lördag 22 augusti 2009

music makes the world go round=)

har tagit en tripp nedför "memory lane".. Lyssnat på gammal musik och det är ju en nostalgitripp utan dess like! Helt sjukt egentligen det här med våra sinnen..du hör en låt..och vips så befinner du dig någon helt annanstans, i en annan tid och känslan är ju så total liksom.Du minns precis hur du kände dig just då!Lika glad som jag blir av att höra "No Coke" med Dr. Alban..lika sorgsen blir jag av "Nothing compares to you"..det känns som att jag sitter på Slussen en vinternatt för oändligt många år sedan,med fjärilar i magen ,när "Cocaine" hörs i "lurarna"..jag svävar raskt iväg till Rättvik,en stuga med onyktra,galna vänner när Livi´n la vida loca kommer..och när jag hör Gasolins "This is my life" blir jag en trulig tonåring som tror sig förstå innebörden med livet. Oräkneliga är de hjärtesorger man får gå igenom via sin MP3..man minns just HAN..(den för tillfället haha)..och lika många gånger kommer jag på mig med att inte kunna sluta le..bara vilja dansa runt som en tok =)
Till saken hör att jag oftast hamnar i det här "musik komat" när jag ligger i solariet..=)
Med risk för att låta gammal som en stofil,vill jag iallafall komma fram till att jag är så jävla glad för alla dessa minnen,alla människor som passerat och självklart de som finns kvar,att jag kan få de här stunderna med min musik!Det är ni/de som har gett mig dem,de kommer aldrig tillbaka men alltid alltid kommer minnena att finnas kvar..bara en MP3 away ;=)

Music to remember.. ;=)

AC/DC..säger bara TNT..haha..
Bruce Springsteen..The River..Kära kusin A..de var tider det ;=)
Milli Vanilli..någon som minns dem??!!Girl you know its true...=)
All salsa..jisses,en helt ny värld! Svennebrudarna vidgade sina horisonter,eller hur Eva? ;=)

(Haha,shit nu åker Putte iväg i sin allt utom tystgående bil..han borde byta svångrem..eller vad det nu heter ;=) )

Bon Jovi..Runaway..då tyckte man sig vara hårdrockare..haha..jo minsann!Pudelhår forever!!
Angie..Wild Horses..Stones går inte av för hackor direkt!
Vem har inte "skidat" omkring på dansgolvet till höjdarlåtar som Tarzan Boy,Barbie Girl,Relax,Maria Magdalena,Wake me up..,..ja shit..you name it!! =)
Listan kan ju göras hur lång som helst haha..det lite läskiga är ju att många av "skitlåtarna"..ja de får man ju faktiskt erkänna att man tyckte var typ hur bra som helst ;=)

Fläktrem heter det ju..suck..

1 kommentar:

Chaffismorsa sa...

Ja, det är helt sjukt vad öronen påverkar oss :) Själv har jag hittat en hel kartong med gamla kassetband som jag tänkte lyssna på någon dag. Kan bli kul. Det stora problemet är att hitta ett kassettdäck, de växer ju inte på träd längre...