onsdag 26 augusti 2009

tandlöst

alltså..Elliot tappar tänder i rekordfart just nu! Kan inte minnas att man gjorde det..men det var ju iofs rätt längesen man tappade mjölkisarna haha...Och den där tandféen..när blev hon så givmild? Vilket år gick belöningen upp liksom??Jag är ju medveten om inflation och sånt skit..men nu har jag hört att om man lägger tanden under dörrmattan,ja då får man plötsligt en tjuga!?Kan det vara så?? ;=)

Riktigt trött efter jobbet denna vecka..inskolningarna går iallafall riktigt bra,men det är liksom trögjobbat..eller så är det jag som är trög.. Jag kan iallafall meddela intresserade att GRÖNT SNOR är något av det läbbigaste som finns!! Och just nu så torkas det mil efter mil av dubbelfilig motorväg av just denna vara ..som tur är finns det gott om näsdukar..även om "frökens" byxben,tröjärm,axel,hals mm oftast känns mycket bättre..verkar det som ;=) Lustigt det där att de små liksom redan verkar "förstå" att skit det skall man liksom göra sig av med så fort som möjligt,hos någon annan helst.."hmm..näe,det här smakade inte så gott..bäst att spotta ut..jag tar o lägger det på HENNES macka.."..."åh..hon vill ha en smörgås..jag tar och slickar av smörkniven.." Haha..näe skojar ju bara..men det är en kamp varje dag att jobba på förskola och vara lätt baskelusknojjig=)
Det är väl syrrans fel..hon slickade på allt hon ville ha när vi var små..för att vara säker på att jag inte skulle vilja ha det!

Imorgon hämtar vi nya bilen=))

2 kommentarer:

Molle sa...

Tack Lena! Söt du är!

Jag är rätt glad när jag läser dina inlägg och allt om grönt snor, spyor och bajsblöjor att jag inte jobbar kvar. Men fan vad jag saknar er! Hade ju tänkt hoppa in i poolen, men det är rätt proppfullt överallt tror jag bestämt!

:/

Chaffismorsa sa...

Jag är glad att jag är lastbilschaffis kom jag just på. Inte så mycket snor att torka även om mina arbetskamrater är som dagisbarn emellanåt...