onsdag 9 september 2009

tack å hej!

jag säger fan upp mig som morsa! Är så j-la TRÖTT på att tjata,tjata,bråka och tjafsa om PRECIS allting!!Ska det vara så förbaskat svårt att vara en aning tillmötesgående NÅNGÅNG??Måste allt jag ber om bemötas med en stor suck??Han är ju för fan bara nio år!! Jag har skapat ett monster..fine..bra jobbat Larsson,du har dig själv att skylla! Som om att jag inte visste det,och det gör mig ännu mer förbannad..jag förbannar detta ständigt dåliga samvete,känslan av att aldrig räcka till,att vilja göra allt och lite till men aldrig orka..Nu orkar jag mer än förut,när jag var ensam om att ta hand om allt..men det skulle inte skada med lite mer engagemang från den andre vuxna i den här familjen heller! Man kan tycka mycket,men det ska fan till att man sen finns där att hjälpa till att genomföra...Så min tanke är att säga upp mig..iallafall en vecka,för att se om någon härhemma överhuvudtaget märker att det mesta skulle gå åt helvete då..bara sköta mig själv och skita i andra typ..säga nej till allt jag brukar säga ja till,sluta fixa så att tider hålls,kläder finns rena,läxor blir gjorda,tänder borstas och allt annat man gör utan att ens tänka på det..
Jag ska bli en monstermamma till en monsterunge..ta mig fan!!!
Säger upp mig idag..å så är det väl en månads uppsägningstid kan jag tänka..

1 kommentar:

Chaffismorsa sa...

Du vet lika bra som jag att det funkar bara i en timme eller så... Sen är man återanställd :)
Men behöver du spy galla så slå en signal eller hoppa in så kan vi göra det ihop ;)
Styrke kram!