onsdag 18 november 2009

tröstshopping..


det är alltid bra! Har haft en skitdag idag så jag köpte mig en ny klocka..och genast så känns det iallafall aningen bättre..!


Var rätt så säker på att jag skulle få inte bra besked,men iallafall besked om hur det ska bli med mitt knä i dag när jag träffade protesläkaren..men inte då! Det första han säger är att "dig opererar vi inte,du är för ung!!"(tack som fan)


Skitsamma..han ansåg i princip att jag skulle fortsätta såhär,äta värktabletter,anpassa mitt liv efter vad jag klarar av,byta jobb osv..för så finns det minsann folk som har det!! Ja men det fattar väl jag med!! Men anledningen till att de inte vill operera är att de i såna fall får lov att byta ut protesen en gång innan jag dör typ..för de håller bara runt 10-15 år..Jaha!?..ska jag vänta tills jag blir 60 och sen kunna gå ordentligt?? Då tror jag hellre att jag väljer att kunna gå TILLS jag fyller 60..liksom..?? Men han tänkte iallafall bara göra operationen om jag INSISTERADE..och det tänker jag göra..men först ska jag bli försökskanin till någon forskare som håller på med brosktransplantation...och funkar inte det,ja då ska de få se att jag kan insistera..!

På tisdag ska jag dit och se om jag kvalar in som kanin eller om jag kanske är för gammal för det!!

Nåja..när jag går där på parkeringen och tycker synd om mig själv, så ser jag en bil som står så konstigt parkerad mitt emellan alla andra bilar..liksom där de andra ska köra typ..tycker på nåt vis att den är bekant..den är ju för sjutton MIN!!! Men då höll jag väl på att dö!! Det är ju dumt att dra i handbromsen när man parkerar.. Jag hade liksom varit därinne i två timmar!!Hur många hade inte funderat på vilken idiot som hade den där lagom osynliga gröna bilen?? Hur många kollar ut genom alla fönster på lasarettet för att se vem fan det kan vara??(tror ju jag alltså..) Jaja..det är ju bara att lite lungt fimpa ciggen..kolla lite fint att inga bulor uppstått på bilen som den naturligtvis hade rullat in i..och sen gliiiida lite galant därifrån..phu..Jag var tvungen att stanna vid tågstation och röka!!! Men hemfärden gick finfint..ingen dog;=) inte vad jag märkte iallafall...


Detta tänker jag INTE tala om för mannen..så jävlar den som tjallar!!!;=)


Snart är det lööördag=))
klockan finns förresten på www.knokk.se om det är någon mer som gillar den;=)

1 kommentar:

Chaffismorsa sa...

*asg*
Jag hade velat sett det där du! :D
"Stanna och röka vid tågstationen" *asg*
Ja, snart är det lördag :)