måndag 11 januari 2010

måndag morgon..

och dags att jobba för första gången 2010! Tur att man börjar med sovmorgon,skönt eftersom att Elliot inte börjar skolan förrän imorgon!

Planeringsdag inom barnomsorgen i Kungsör idag..vilket på något skumt sätt alltid verkar orsaka problem,trots att information går ut hur långt i förväg som helst och att det erbjuds alternativ plats åt dem som inte kan ordna det på annat sätt för sina barn..
Läste ett inlägg på Facebook om det i morse och jag blir så förbannad!! Det är verkligen tragiskt att en del föräldrar fortfarande tror att förskolan är en förvaringsplats,där vi byter blöjor,torkar snor och LEKER med deras barn medan de sköter sina JOBB..Att något så simpelt som att sköta om deras barn behöver planeras måste låta väldigt konstigt i deras öron...
Tack och lov så är merparten av alla föräldrar införstådda i att vi faktiskt oxå jobbar..med deras barn och deras utveckling..
När man sedan läser vidare på FB och ser att föräldern i fråga skrivit ett glatt inlägg om att den är ledig hela veckan...ja då börjar man verkligen undra..Var ligger problemet?

Nåja,räknar till 100,andas djupa andetag och börjar ladda på allvar för att åka till förskolan och byta blöjor..eller????;=)

4 kommentarer:

Chaffismorsa sa...

Linduz var här och fikade igår och vi hade precis en diskussion om det här. Varför folk lämnar på dagis för att åka och handla och sådär. Det jag undrar mest över är, vill man inte ha hem sina barn så fort det bara går? Det vill i allfall jag! Det första man gör är ju att hämta för att man vill vara med dem själv. Rätt var det är så är de så stora som mina stora och då får man aldrig träffa dem!
Kram
Ps. Jag är ledig på lördag :) Ds.

Linduz sa...

Håller med dig. Man brukar kunna se på föräldrar som har jobbat en hel dag eller om de har varit hemma. Jag träffade på en hel del föräldrar som kom in & låtsades se "jobbtrötta"... bullshit tänkte jag & de har MAGE & lämna sin son/dotter på förskolan då. Fy! Nä varför utnjytta personalen, jag tycker att har man skaffat barn så får man f*n ta hand om de med, för annars kunde man lika bra skita i & skaffa barn.
De ska bara veta vad fröknar gör med deras barn, inte torkade jag snor & bytte blöja bara. Jag gav barnen en bra dag på förskolan & lärde de nya saker.
Suck! Hoppas någon "lat" föräldrar läser ditt blogginlägg...
Bra skrivet!! :)
Kram

smallthingsinlife sa...

..jo det är ju ett lite känsligt ämne detta..blev bara så trött när jag läste inlägget.Jag kan iofs tänka att de barn som blir lämnade på fsk även när föräldrarna är lediga,de har det nog kanske bättre hos oss..Jag har dem gärna där,men har svårt att förstå VARFÖR man väljer att lämna bort om man kan ha dem hemma.De har oftast längre "arbetsdagar" än sina föräldrar.. Nåja..som sagt,känsligt ämne..

Kanon kusin,jag hör av mig!=)

Chaffismorsa sa...

Du, jag har läst fel på mitt nya schema och jag jobbar tydligen på lördag. :(
Jävla skit oxå!